Звуки [и], [і]


Напрямки роботи
Зміст роботи, рекомендації та посилання
Дихальна гімнастика https://youtu.be/MAn7JcQkpNE - з повітряними кульками та стаканчиками
Артикуляційна гімнастика https://youtu.be/XX45w7Ams5c - комплекс для постановки шиплячих звуків
Звук [и]. Ознайомлення із поняттям «кінець слова», «останній звук» та відповідним позначенням https://youtu.be/hxXlkKlW_T0
Звук [і] та буква І. Продовжувати формувати поняття «кінець слова», «останній звук» https://youtu.be/8VHcwJaff0M
Артикуляція звуків [и], [і], відтворення складів та слів Під час вимови звуків [и], [і] органи артикуляції (губи, зуби та язик) не створюють перешкоди струменю видихуваного повітря. Рот напіввідкритий, губи розтягнуті в усмішку. Звуки [и], [і] – голосні, їх можна проспівати. Звук [і] позначають буквою І і, звук [и] – буквою и. Вчимося розрізняти звуки [и] - [і]. Звернути увагу на те, що під час вимови звука [і] спинка язика піднімається до середньої частини піднебіння, а під час вимови звука [и] – задньої. Запропонуйте дитині за дорослим повторити склади та слова: ті – ти ти – ти – ті бик – бік миска - місто ди - ді ді – ді – ди умити – уміти вити - вітер ні – ни ни – ні –ни диво – діло тінь - тин
Розвиток дрібної моторики https://youtu.be/XB5eO5PUnVk - «Працьовиті пальчики»
Визначення місця звука в слові (на початку, в середині, в кінці), позначення слів смужками Розгляньте малюнки. Запропонуйте дитині назвати їх і сказати, яким звуком починається кожне слово-назва картинки. Іграшки, іволга, індієць, ірис, іній – це слова, які позначають живі і неживі предмети. Дорослий пропонує позначити кожне слово смужкою. В українській мові немає слів, які починаються звуком [и]. Він може знаходитись в середині або в кінці слова. Запропонуйте дитині промовити за дорослим слова, чітко вимовляючи звук [и]: пити, мити, бити, ходити, водити, купити. Ці слова позначають дії предметів. Їх також позначаємо смужкою _________ .
Утворення множиин іменників Разом з дитиною пограйте в гру «Один – багато»: дорослий називає слова, які позначають один предмет, а дитина називає слова, які позначають багато предметів (наприклад, машина – машини) диня - … тополя - … ведмідь - … туфля - … лялька - … кубик - … кавун - … дитина - …
Відтворення пар слів та речень з додаванням слів Запропонуйте дитині назвати картинки парами, чітко вимовляючи звуки [и], [і] в словах. Закінчити речення словами-назвами картинок: У морі плаває … . Мишей ловить … . На нашій вулиці стоїть гарний … . З труби валить густий … .
Відтворення віршованих рядків з додаванням слів Запропонуйте дитині послухати віршовані рядки та закінчити їх словами-назвами картинок. Запропонуйте дитині послухати віршовані рядки та закінчити словами-назвами картинок: Підмітає чисто сіни помічник наш вправний … (віник). Гордо походжати звик цей поважний птах … (індик). У садочку ходять діти і збирають гарні … (квіти). Віктор і Миколка залюбки вдень майструють… (літаки).
Схематичне позначення голосних звуків Звуки [а], [о], [у], [е], [и], [і] – голосні. Всі голосні звуки позначаються кружечком
Кiлькiсть переглядiв: 59